CV – Kim Broeckx

CV – Kim Broeckx

Freelance Consultant – Payroll & HR projects

 

HR – projecten

  • Payroll- & HR coach: begeleiden HR-afdeling bij opstart, changetrajecten, implementatie nieuwe projecten/processen, inwerken nieuwe medewerkers
  • Audit HR-afdeling: advies en ondersteuning met betrekking tot optimale en efficiënte werkwijze, processen en organisatie
  • Analyse en advies inzake organisatie en taakverdeling op HR-afdelingen
  • Opmaak en implementeren HR-handleiding, ondernemingsCAO, arbeidsreglement en overige HR-policies
  • Opstart nieuwe trajecten: analyse van de werking, optimalisatie en uitschrijven proces in handboek en checklists
  • Opleiding on-the-job
  • Praktische toepassing en implementatie van nieuwe CAO’s in tijdsregistratie en loonpakket
  • Acute HR & payrollondersteuning bij diverse opdrachtgevers en sectoren (o.a. metaalsector, scheikunde, social profit, dienstenchequebedrijf, voedingsindustrie, …)

 

Managen payroll & HR

  • Dagelijks leiding en coaching medewerkers personeelsdienst
  • Contactpersoon interimkantoren, sociaal secretariaat, externe preventiedienst
  • Company policies
  • Introductie nieuwe medewerkers
  • Contactpersoon syndicale delegatie
  • Periodiek sociaal overleg met vakbonden
  • Opmaak budget
  • Coördinatie van de operationele planning
  • Organisatie kennismanagement en ondersteuning van de werking van het team

 

Expert payroll & HR

  • Controle prestaties
  • Lonen verwerken en controleren
  • Beheer arbeidsovereenkomsten en arbeidsreglement
  • Beheer sociale documenten en medewerkersdossiers
  • Sociale wetgeving opvolgen en implementeren
  • Beheer, administratie en aangifte van de diverse subsidiedossiers en -kanalen
  • Opmaken loonkosten en budgetten (mogelijk gerelateerd aan bestaande en nieuwe subsidiemaatregelen / projecten)

 

Managing consultant

  • Coaching, sturing en evaluatie van een team HR-officers (technisch – inhoudelijk – aanpak en werkwijze) in-house
  • Opmaak budget en KPI’s voor in-house
  • Bewaking van de efficiëntie, productiviteit en rendabiliteit van het team
  • Coördinatie van de operationele planning
  • Organisatie kennismanagement en ondersteuning van de werking van het team
  • Business development, relatiebeheer en ondersteuning van het verkoopproces
  • Recrutering HR-officers

 

Loopbaan

Acerta Consult:

– 09/2012 tem 05/2016 – Managing Consultant – Acerta Inhouse

– 03/2006 tem 08/2012 – HR Officer – Acerta Inhouse

Carrefour Belgium – Exploitatiemanager: 03/2005 tem 03/2006

Landelijke Thuiszorg – Medewerker Personeelsdienst: 03/2004 tem 03/2005

Sofim (sociaal secretariaat) – Payrollbeheerder: 10/2000 tem 03/2004

 

Competenties 

Flexibel – Zelfstandig – Rationeel – Analytisch – Strategisch – Creatief – Conceptueel – Communicatief – Commercieel – Peoplemanager – Georganiseerd

 

Opleiding

Maatschappelijk assistent, optie personeelswerk – Hogeschool Limburg (1997 – 2000)

Diverse seminaries in het domein van sociale wetgeving, arbeidsrecht, personeelsbeleid, coachen en leidinggeven

 

Software

Excel:             Zeer goed

Word:             Goed

Access:           Basis

Visual Basic:  Basis

 

Loonprogramma’s: E-Blox, Tango en E-salsa, SAP(noties), L4, Connect

Tijdregistratie: GPS, Clockwork, Protime…

 

Talen

Nederlands:  Moedertaal

Engels:           Goed

Frans:             Basis