CV – Kim Broeckx
Freelance Consultant – Payroll & HR projects
HR – projecten
- Payroll- & HR coach: begeleiden HR-afdeling bij opstart, changetrajecten, implementatie nieuwe projecten/processen, inwerken nieuwe medewerkers
- Audit HR-afdeling: advies en ondersteuning met betrekking tot optimale en efficiënte werkwijze, processen en organisatie
- Analyse en advies inzake organisatie en taakverdeling op HR-afdelingen
- Opmaak en implementeren HR-handleiding, ondernemingsCAO, arbeidsreglement en overige HR-policies
- Opstart nieuwe trajecten: analyse van de werking, optimalisatie en uitschrijven proces in handboek en checklists
- Opleiding on-the-job
- Praktische toepassing en implementatie van nieuwe CAO’s in tijdsregistratie en loonpakket
- Acute HR & payrollondersteuning bij diverse opdrachtgevers en sectoren (o.a. metaalsector, scheikunde, social profit, dienstenchequebedrijf, voedingsindustrie, …)
Managen payroll & HR
- Dagelijks leiding en coaching medewerkers personeelsdienst
- Contactpersoon interimkantoren, sociaal secretariaat, externe preventiedienst
- Company policies
- Introductie nieuwe medewerkers
- Contactpersoon syndicale delegatie
- Periodiek sociaal overleg met vakbonden
- Opmaak budget
- Coördinatie van de operationele planning
- Organisatie kennismanagement en ondersteuning van de werking van het team
Expert payroll & HR
- Controle prestaties
- Lonen verwerken en controleren
- Beheer arbeidsovereenkomsten en arbeidsreglement
- Beheer sociale documenten en medewerkersdossiers
- Sociale wetgeving opvolgen en implementeren
- Beheer, administratie en aangifte van de diverse subsidiedossiers en -kanalen
- Opmaken loonkosten en budgetten (mogelijk gerelateerd aan bestaande en nieuwe subsidiemaatregelen / projecten)
Managing consultant
- Coaching, sturing en evaluatie van een team HR-officers (technisch – inhoudelijk – aanpak en werkwijze) in-house
- Opmaak budget en KPI’s voor in-house
- Bewaking van de efficiëntie, productiviteit en rendabiliteit van het team
- Coördinatie van de operationele planning
- Organisatie kennismanagement en ondersteuning van de werking van het team
- Business development, relatiebeheer en ondersteuning van het verkoopproces
- Recrutering HR-officers
Loopbaan
Acerta Consult:
– 09/2012 tem 05/2016 – Managing Consultant – Acerta Inhouse
– 03/2006 tem 08/2012 – HR Officer – Acerta Inhouse
Carrefour Belgium – Exploitatiemanager: 03/2005 tem 03/2006
Landelijke Thuiszorg – Medewerker Personeelsdienst: 03/2004 tem 03/2005
Sofim (sociaal secretariaat) – Payrollbeheerder: 10/2000 tem 03/2004
Competenties
Flexibel – Zelfstandig – Rationeel – Analytisch – Strategisch – Creatief – Conceptueel – Communicatief – Commercieel – Peoplemanager – Georganiseerd
Opleiding
Maatschappelijk assistent, optie personeelswerk – Hogeschool Limburg (1997 – 2000)
Diverse seminaries in het domein van sociale wetgeving, arbeidsrecht, personeelsbeleid, coachen en leidinggeven
Software
Excel: Zeer goed
Word: Goed
Access: Basis
Visual Basic: Basis
Loonprogramma’s: E-Blox, Tango en E-salsa, SAP(noties), L4, Connect
Tijdregistratie: GPS, Clockwork, Protime…
Talen
Nederlands: Moedertaal
Engels: Goed
Frans: Basis